Skip to main content

Kau


------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kau
Yang hadir tanpa ku minta
Bukan pelangi yang muncul seketika
Namun hilang sepantas cahaya

Kau
Matahari
Mentari
yang tak berhenti membakar aku
dan tak berhenti menyinari aku

Kau
Persis cahaya
Persis mutiara
Kau bawa aku teroka keindahan itu
dari satu cakerawala ke satu cakerawala
Menjemput cahaya
Keluar dari gelita

Kau
Pembongkar
Yang bongkarkan segala
Bongkarkan kegelapan itu
Kegelapan yang tak kenal erti noktah
Kesedihan yang tak kenal erti henti
 
Aku belegu. Kau ada
Aku buntu.Kau ada
Aku........
Muak.
Muak dengan semua permainan dunia.
Bahkan jiwa aku seakan mati

Namun kau?
Masih ada,
Kau seakan tak kenal erti jemu.
Jemu untuk ada dengan aku
Hebat sungguh bukan?
Entah macam mana kau tahan dengan aku
Entah macam mana kau dapat kekuatan itu
Namun aku harap kau bukan hanya untuk seketika lalu hilang jua
Persis dia?
Hm, biasalah manusia.

Kenyataannya pendusta itu yang masih bertakhta
Namun kau seakan tak peduli
Tak peduli untuk terus bersama dengan aku
Walau pun kau tahu
Saat ini
Hati aku bukan untuk dimilikki

Kau hadir
Tanpa ku minta
Bagai penyelamat jiwa
Mungkin takdir.
Ya, takdir

Kau
Hadiah hidup
Hadiah dari Dia
Untuk aku

Untuk aku terus
Kuat
Bangun

Kau gantikan sungai kesedihan itu dengan taman kebahagiaan
Kau gantikan air mata itu dengan secangkir senyuman di wajah senja aku

Tiada apa lagi
Terima kasih untuk segalanya
Biar hakikatnya jadi rahsia hati

Dan kau
Terus minta pada Dia
Di penghujung solat kau
Selit kan nama aku
Jika aku benar untuk kau
Minta Dia beri kekuatan itu pada aku untuk aku lupakan dia.
Dan mulakan segalanya dengan kau

Sama ada ya atau tidak
Biar Dia jadi penentu.

Usah bimbang
Kerna aku percaya rahsia Ilahi
yang bakal kita kecapi

Bersama
Selamanya
Terbaik
Indah
untuk Kau
Aku.

                                                                                ksk alright?

1A Communication.


                                                                                                 me.

Comments

Popular posts from this blog

Menyakiti atau disakiti?

Hi . Dalam hidup ni siapa je tiada masa silam? Siapa yang tak pernah rasa sakit hati yang tak mampu diungkapkan. Aku percaya, setiap daripada kita pernah terluka dan lahirnya jiwa yang kuat dan luar biasa pabila cebisan-cebisan hati yang pecah itu mulai tumbuh semula untuk dicantumkan kembali. Walau hakikatnya ia tak pernah menjadi rupa asal lagi. Baru-baru ni aku balik kampung, jumpa makcik-makcik during raya. Biasalah kalau raya, semua orang berkumpul sekali. Ha, apa lagi. Gossip la, makcik-makcik bawang katakan. Well, tapi kali ini tak kosong. Bukan hal orang yang kami bicarakan, tapi hal sendiri. Perihal hidup yang tak mudah kau ingin hidupkan kembali. Dimana pabila kau jatuh, sejatuhnya tapi kau ingin bangun kembali. Moving on tu senang diperkatakan tapi pabila kau terikat dengan rasa sayang, maka kadang kau pun terjerat. Namun dalam perbualan itu, ada satu tips yang dikongsikan untuk pabila hati kau sedang berbolak-balik, gelisah, fikiran entah kemana. Maka teman dan diriku

Buntu.

Pernah ada satu jiwa yang buat diri aku yang sekeruhnya menjadi jernih, lalu keruh kembali? Malah lebih keruh dari sebelumnya.  Ada satu jiwa yang buat aku meronta hilang dia, bukan hilang sementara tapi hilang selama-lamanya dengan cara yang aku sendiri tidak jangka. Aku seolah dibentak jiwa, dirobek tanpa kata.  Sakitnya sampai hilang kata-kata.  Setiap kali dengar lagu-lagu yang aku mainkan sambil tulis setiap email pada diri dulu, sakitnya masih sama. Menariknya tentang atur cara dunia, entah kenapa tiba-tiba email aku hilang. Hilang semua seolah 2021 tak wujud dalam hidup aku. Hilang kenangan yang aku sesalkan? Mungkin dulu aku rasa ya, tapi lepas dah tahu semua, aku tidak seinchi pun ingin selak email tu kembali. Sudah lama sebenarnya aku tak cuba dengar playlist yang sama, dan malam ini, aku cuba. Well, I don't think I made it. Not yet, not yet! Walaupun lobang depresi tu aku tutup rapat-rapat 2 tahun ini aku siapa deny rasa yang tersisa? Tak sebenarnya aku nak buat macam ma

A letter to myself.

hi dear self. In this blog, I always expressing my (stuck-feeling) over someone. And now, is the time I am writing for myself. This is a reflection and a reminder for you, my soul. Dear self. I apologize for not putting you first, and putting them. Or I even prioritize them more than you. I apologize of letting them judge you. I apologize for letting you down and doing nothing. I apologize for not allowing myself to forgive you. I truly apologize to you, my dear. Forgive me. Forgive me for believing other's word more than your voice. Forgive me when someone said that's something wrong with you and I believe it. Forgive me cs I'm loving them more than loving you. Forgive me of non-stop hurting you all over again. I still remember when the day that you really feel so down, and you're still trying to find out, the reason of waking up back. And then, you did; I am proud. But still I never appreciate myself of being better. I forgot to praise to myself